Forum Weblog Zoek Actieve Items Columns Reviews Previews Specials Archief
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Hosting door
    hosted by True
  • Inloggen 
  • 10°C
      vandaag
      8°C
      10°C
      morgen
      8°C
      12°C
      bron: Weeronline.nl
  • fok.nl
  • Actueel
    • Nederland
    • Internationaal
    • Economie
    • Politiek
    • Tech
    • Showbiz en Gossip
    • Opmerkelijk
  • Entertainment
    • Showbiz en Gossip
    • Muziek
    • Film
    • Televisie
    • Media & Cultuur
    • Bioscoopagenda
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Autosport
    • Tennis
    • Wielrennen
    • Schaatsen
    • Wintersporten
    • Managerspelen
      • Voetbalmanager
      • Formule 1-manager
  • Games
    • Gamescom
    • PC
    • Playstation 4
    • Xbox One
    • Nintendo Switch
    • 3DS
    • PS Vita
  • Film & TV
    • Film
    • Televisie
    • Trailers en Videos
    • Bioscoopagenda
  • Forum
  • Meer
    • Weblog
    • Fotoboek
    • Prijsvragen
    • Contact
    • Colofon
    • Feedback
    • Tip de redactie
FOK!
FOK!


  • 113:00Age of Empires II: Definitive Edition
  • 012:22Shorttrackers in prachtfinale naar World Cup-zege, Schulting tweede
  • 4411:48Amsterdammer een Amsterdammer noemen is propaganda volgens Baudet
  • 108:40De FOK!verkiezingen 2019 - heb jij al gestemd ?
  • 307:30FOK! Wat een weer: half tot zwaar bewolkt, lichte bui mogelijk
  • 7906/12Kunst: $120.000 voor banaan met stukje tape
  • 3206/12'Oude tijden herleven, omdat vergunningen niet worden gegeven'
  • 206/12FOK! Wat een weer: daar zijn de regens weer!
  • 405/12FOK! Wat een weer: code geel om dichte mist
  • 505/12Franse biatleten halen hard uit
  • 204/12FOK! leert Europa wat 'tebbie' is voor songfestival
  • 1304/12FOK! Wat een weer: grijs en kil
  • 13303/12'Kanker kansloos zonder zwaartekracht'
  • 1603/12PlayStation is 25 geworden
  • 103/12FOK! Wat een weer: wederom mist en glad
  • 2802/12Lammers: "Zandvoort wordt misschien wel het mooiste circuit ter wereld"
  • 002/12Vier races, vier landen vieren World Cup-winst op rodelbaan
  • 1102/12FOK! Wat een weer: Wisselend bewolkt en enkele buien
  • 4201/12F1: Uitslag Grand Prix van Abu Dhabi
  • 001/12Baanrenners Eefting en Lavreysen sprinten naar World Cup-winst
  • 001/12Johaug onaantastbaar in finale Ruka Triple, Klæbo sprint naar winst
Laatste items
Laatste items
Toon berichten uit deze thema's





Toon berichten van deze types







  • 014:34NHL: Warm welkom Kessel bij terugkeer in Pittsburgh, maar wel een nederlaag
  • 014:27Probleem voor WK clubteams: stadion in Doha beschikt niet over juiste vergunningen
  • 014:27Langlaufster Johaug pakt 100e World Cup-podium, Bolshunov legt Noren erop
  • 014:14'ADO onderhandelt met Steijn'
  • 013:58Krol wint 1.000 meter, geheel Oranje podium
  • 013:25Russinnen heersen op 500 meter
  • 013:18Internazionale en AS Roma zorgen voor weinig spektakel na beladen aanloop
  • 213:12Depay steelt de show met Panenka, kanonskogel en crosspass
  • 113:00Age of Empires II: Definitive Edition
  • 1712:43Opnieuw aanhoudingen in Den Haag
  • 612:41Verstappen wint prijs voor 'Action of the Year'
  • 012:31NBA: Knicks ontslaan coach Fizdale
  • 012:22Shorttrackers in prachtfinale naar World Cup-zege, Schulting tweede
  • 712:12FOK! sportfoto-onderschrift week 49
  • 412:01Kieft zet vraagtekens bij keuze voor Dumfries: "Het is niet eerlijk"
  • 4411:48Amsterdammer een Amsterdammer noemen is propaganda volgens Baudet
  • 311:14Hiddink: "Ik had wel plannen om iets met Ziyech te doen"
  • 311:08Willem II-fans onthalen spelers als helden na stunt tegen Ajax
  • 910:41Jarige drugsdealer voorlopig nog niet jarig
  • 810:32Kies je gevangenis!
  • 409:10Geminiden komen er weer aan
  • 4408:55HOU JE BEK EN BEF ME
  • 108:40De FOK!verkiezingen 2019 - heb jij al gestemd ?
  • 008:00NFL: Trubisky schittert en speelt Bears langs Cowboys
  • 7807:54Oekraïne wist al eerder van blokkade door Trump
  • 607:38Politie zoekt getuigen gewapende overval op supermarkt
  • 307:35Man bewapend met mes neergeschoten in Arnhem
  • 307:30FOK! Wat een weer: half tot zwaar bewolkt, lichte bui mogelijk
  • 3707:29Boerenprotest volgende week 'veel groter dan gedacht'
  • 4607:20Amalia is jarig!
  • 401:00Bravo Kabinet!
  • 000:13Heerlijke skicrossfinales openen World Cup-seizoen
  • 4123:39Uitslag Ajax - Willem II
  • 422:40Multitalent Ledecka pakt eerste World Cup-zege op ski's
  • 1822:28Top of flop? Het land van FVD - Lange Frans ft. Thierry Baudet
  • 022:16Eenvoudige zeges voor SC Cambuur en FC Volendam
  • 1021:30De kerstkaarten-poll
  • 1321:22Tikkie -oplichter voor grootschalige fraude gearresteerd
  • 021:08Goud voor estafettezwemsters op 4x50 meter vrije slag
  • 021:01Megatalent Odermatt pakt eerste World Cup-zege op super-G
  • 421:00Zedenincidenten Leiden hebben hoge prioriteit voor politie
  • 420:56Drie jaar en TBS met dwangverpleging geëist tegen overvaller
  • 2720:50Kat gepenetreerd met 20 cm lange stok, politie zoekt getuigen
  • 220:49Verrassende transfer lonkt voor Boadu en Dessers
  • 420:46Bruins: 'zet geneesmiddelen op de Europese agenda'
  • 220:45Romeinse Rijksgrens genomineerd als Unesco-werelderfgoed
  • 2220:42Man met bazooka opgepakt in Amsterdam
  • 020:42De Goede, Matla en De Geus maken kans op FIH-Awards
  • 620:31Marko over geldboete voor Ferrari: "Deze milde straf is een grap"
  • 020:08Brons voor Heemskerk en Toussaint op EK kortebaanzwemmen
Actieve items
Actieve items


  • 1714:37Opnieuw aanhoudingen in Den Haag
  • 914:37Jarige drugsdealer voorlopig nog niet jarig
  • 6314:34Erfenissen en schenkingen verschuiven vermogen van oud naar jong
  • 214:33Depay steelt de show met Panenka, kanonskogel en crosspass
  • 4414:31HOU JE BEK EN BEF ME
  • 4414:30Amsterdammer een Amsterdammer noemen is propaganda volgens Baudet
  • 614:25Verstappen wint prijs voor 'Action of the Year'
  • 3714:21Boerenprotest volgende week 'veel groter dan gedacht'
  • 4614:04Amalia is jarig!
  • 714:04FOK! sportfoto-onderschrift week 49
  • 7813:43Oekraïne wist al eerder van blokkade door Trump
  • 813:38Kies je gevangenis!
  • 413:23Kieft zet vraagtekens bij keuze voor Dumfries: "Het is niet eerlijk"
  • 4113:23Uitslag Ajax - Willem II
  • 213:17Verrassende transfer lonkt voor Boadu en Dessers
  • 113:06Age of Empires II: Definitive Edition
  • 2712:52Kat gepenetreerd met 20 cm lange stok, politie zoekt getuigen
  • 4812:43Amsterdam wil meer rookvrije openbare plekken in de stad
  • 7912:43Kunst: $120.000 voor banaan met stukje tape
  • 2712:43Kabinet wil dak- en thuislozen sneller aan woning met begeleiding helpen
  • 412:25Geminiden komen er weer aan
  • 1012:24De kerstkaarten-poll
  • 312:16Hiddink: "Ik had wel plannen om iets met Ziyech te doen"
  • 2212:13Man met bazooka opgepakt in Amsterdam
  • 312:09Willem II-fans onthalen spelers als helden na stunt tegen Ajax
  • 12711:56GroenLinks wil opheldering over mogelijke uitzetting Daniel (19): 'Afschuwelijk en inhumaan'
  • 611:56Politie zoekt getuigen gewapende overval op supermarkt
  • 5711:52Daniel (19) vrijgelaten uit vreemdelingendetentie
  • 6011:48'Groningen opgeschrikt door nieuwe aardbeving'
  • 1311:44Tikkie -oplichter voor grootschalige fraude gearresteerd
  • 5511:38Waarom er steeds minder bijen en insecten zijn
  • 1811:14Top of flop? Het land van FVD - Lange Frans ft. Thierry Baudet
  • 411:05Zedenincidenten Leiden hebben hoge prioriteit voor politie
  • 411:04Drie jaar en TBS met dwangverpleging geëist tegen overvaller
  • 310:58FOK! Wat een weer: half tot zwaar bewolkt, lichte bui mogelijk
  • 3310:54Meer Amerikaanse legervoorraad naar Eygelshoven
  • 410:54Bruins: 'zet geneesmiddelen op de Europese agenda'
  • 510:50Tong's voetbalverhalen #44
  • 5810:47Kwaliteit Friese lessen blijft laag
  • 610:46Gevangenisstraffen geëist voor illegaal gokken op voetbalwedstrijden
  • 810:40Van Bommel: "Intern weten we het, af en toe botst en knalt dat"
  • 309:54Man bewapend met mes neergeschoten in Arnhem
  • 409:51Bravo Kabinet!
  • 608:58Verdachte van kaping Nederlands vrachtschip langer vast
  • 3307:05Alle rookruimtes gesloten in 2022
  • 6006:49Halsema: 'Daniel hoort niet thuis in detentie'
  • 1406:23NVWA zet 17-jarigen in bij leeftijdsgrenscontroles tabaksverkoop
  • 2204:01Politie: 'Beeld Aidsfonds is waarschijnlijk omgewaaid'
  • 4602:53Man blijft al rijdend lachgas gebruiken tijdens achtervolging
  • 1302:50Messi troeft Van Dijk af en wint zijn zesde Ballon d'Or; Rapinoe wint bij de vrouwen
Forum
Forum


  • 19814:38[Britse politiek] #107 De verkiezingen zijn aanstaande
  • 20714:37[COS-UTO2#4909] Gerrit en zijn keuzes
  • 8414:37[Premier League #281] Ginigod
  • 24914:37Top 2000 editie 2019 #4: Rollercoaster in de top 20?
  • 15414:36Wereldbeker Schaatsen 2019/2020 #2 Met Fenomeen Ning
  • 10114:35FOK!STOK door Nederland #267 - Soesterberg (Dactylus)
  • 19414:35Veldrijden #72 Remontada
  • 16514:32Koninklijk Nieuws & Foto's - Deel 28
  • 4214:24[F1] Max Verstappen #14 - Mad Max
  • 23314:23Depressie & Angst #163
  • 23814:23[Kijkcijfers UTO2 # 10] Het cijfer gaat nu gemiddeld onder de drie ton
  • 25514:18[Het Officiële Steam Topic #173] Epische discussies
  • 7314:18Even naar 300.000 tellen #958
  • 1214:14Radio 2 #137 Matijn Nijhuis adoratie topic
  • 19114:14[Crowdfunding] #243 8 SiG projecten op weg naar de notaris
  • 25314:11[WLR SC] #10 FOK!, the real home of cycling!
  • 17114:09AIVD Kerstpuzzel #24 Nabespreken en vooruitblikken
  • 18314:07Woordslang (1-5 letters) #161
  • 8414:03Rellen door afschaffen vreugdevuren Scheveningen en Duindorp #7
  • 20614:02[Ziggo] Het Formule 1 Café topic
  • 15814:01Tinnitus / oorsuizen / piep in je oor / hyperacusis. Deel 9
  • 26713:58Dierenlepeltopic #114
  • 1713:55[Duits voetbal #37] Borussia Mönchengladbach Fußballgötter
  • 13313:55Doctor Who #54 | Nu met nog meer companions.
  • 24713:53[LULGATE] #23 Waar de lul onder uit de zak krijgt
  • 8513:53Geloof #8
  • 11913:53Verhuis/klus/woon voorpret en kriebelstopic #76
  • 19913:5240.001 - 50.000 Plaatjestopic #57
  • 12113:50Bobsleeën, skeleton en rodelen #6 waar AnnaGodin ermee kapt
  • 10613:49Korte Klus Kwesties deel 28 - Jan kwam thuis om een boterham te vragen
  • 6213:47Langlaufen + Noordse combinatie #14 Het seizoen is begonnen
  • 21513:46[ORGANISATIE] Interval Acts #1
  • 10313:43FIFA 20: FUT #47 IF Willems
  • 7013:42[Excel] Het grote Excelvragentopic #48
  • 27313:41[La Liga #122] una ilusión
  • 21213:40FOK! en advertenties. Meld hier problemen... #6
  • 21213:36[NL] Street View Quiz [#81] Met nieuw puntentelsysteem. (evaluatie?)
  • 13013:30Borduren #49 Stitchy Bitches Unite O+
  • 4113:22Feyenoord is een parodie op een voetbalclub #5 Beste reeks van FOK!
  • 2713:12Opmerkelijke foto's van Funda #197 Wansmaak is ook smaak
  • 12513:11[CENTRAAL] FvD #188 Vrouwelijke mannen en onbegeerlijke vrouwen
  • 18013:11De twintiger jaren (halve) dorpsvilla van SQ en bleiblei #5
  • 4412:55[FOK! WORDFEUD EREDIVISIE] - December 2019
  • 1012:54Verander één letter: Expert #111 (9 letters)
  • 17012:51[PS4 #502] Kopzorgen en headsets :-)
  • 1912:45Het Grote Social Media-topic #102
  • 7812:44Pearl Jam #17: Why go home?
  • 26912:42Star Wars: The Mandalorian
  • 2412:41Merken lepeltopic #104
  • 24412:35[FEE SC #51] IT'S THE MOST WONDERFUL TIME OF THE YEARRRRRR
  • 13312:35Verander één letter: Expert #53 (10 letters)
  • 9712:30IKEA - Deel 107 Wonderschone boekenplanken met geluid
  • 5212:27Zanger(essen) /bands lepeltopic #167
  • 28712:24journalist verzamelt data voor zwartboek NOS #4
  • 14412:22[HTL] 2000 - Tripjes in de planning
  • 20712:21Spamuser opsporing service #10
  • 18012:17Raad de Straat - Den Haag #17
  • 25412:15[F1 Trivia]Test je F1 kennis! #11
  • 6612:12Hip Hop Central #110 No Mumble Rap Allowed!
  • 5612:05Speciaalbieren #73: Craft Beer is de Moersleutel tot succes!
  • 10312:02[AMV] Amerikaanse politiek #693 Pelosi delivers an update!
  • 28912:02[Shorttrack] #4: Suzanne schroeit en Sjinkie ook
  • 22711:57[USA] Vikings #7: De boneless is een boefje
  • 1211:53Theorie en Praktijk van de Rapley methode deel 13
  • 13311:38December Kalender Kraslot - Nog een paar dagen te gaan!
  • 27011:32Nederlandse plaatsnamen lepeltopic #129
  • 28011:31Hurricane Season 2019: Riding into the storms
  • 6911:30[AKQ] #3330: Onder de ouderen vaak wel bekend.
  • 17011:25Secret Santa 2019 - de eerste Santa is ontmaskerd!
  • 7911:23Meisjesnamenlepeltopic #329 let's go
  • 311:20Hou je bek en indie (Indie Central CCLXXVII)
  • 1311:16[BDO] 2020 BDO World Darts Championships #1
  • 3811:11Algemeen Luchtvaarttopic #51
  • 23511:01Voetballers lepel topic #14
  • 19110:50Het BDO Darts-topic #3 Megatoernooien
  • 22710:50Muse #85 Brengt de NS ons nog thuis?
  • 4910:38Horloges en Horlogetechniek [deel 81]
  • 13810:35[Live Eredivisie #1260] Ajax gaat slecht hee
  • 28110:32Centraal ondernemerstopic #18
  • 11810:30Wie moet Nederland in 2020 vertegenwoordigen? #5
  • 11710:27Ongehoord Nederland, een nieuwe publieke omroep - Deel 2
  • 5010:27Het Roamler en Smartspotter topic #54: rijke Roamlers en veul Shifts
  • 28509:58Schansspringen #15 WK op de legendarische Bergisel
  • 9109:58Woordensamenstelspel #1160
  • 1009:55[CRE SC] #35
  • 29009:49Laatst gekochte CD/LP/MuziekDVD deel 70 | kopen kopen kopen
  • 17409:37[Nintendo Switch #72] Positieve discussies!
  • 13309:34Mensen zitten jaren in kelder: wachtten op eind der tijden #5
  • 1909:28[NCAA] College Football #3 Op naar de play-offs
  • 20209:07Mooie haren topic #34
  • 11608:50Willem II [#15] We've got Fran Sol
  • 13208:34[Alpineskiën] #15 Zonder Marcel rip Blanca
  • 2508:14Huis aan het water #12
  • 19308:11Traditioneel tekenen #4; met honden
  • 11307:55Kiki Bertens #29 Met zonder Head and Shoulders god
  • 5007:53Dump hier elke 40+ TOEP die je graag kwijt wil, zonder restricties 6
  • 6806:43Beeld van de Dag
  • 11504:10Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic! deel 23
  • 29202:10Memphis Depay #10 Fallback
  • 11001:55FOK! Premier Cycling League 2019 #16 Aftellen
  • Poll
  • Algemeen

Mag Schiphol verder groeien?

Monique Verlind (DJMO) 05-07-2019 10:00 print

Er zijn plannen om Schiphol vanaf 2021 verder te laten groeien. 

De meningen zijn sterk verdeeld, Wat vind jij? 

1446 stemmen , laatste: 10-07-2019, 15:29
83
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Monique Verlind (DJMO)
thumbnail

Is van alle markten thuis, van sommige meer dan van de andere. Schrijft mee aan het weerbericht. Sinds jaar en dag aanwezig op FOK! Sinds juni 2016 Eindredacteur Nieuws. Te bereiken via PM, DM of per email

Meest gelezen
  • 332408:55HOU JE BEK EN BEF ME
  • 205520:50Kat gepenetreerd met 20 cm lange stok, politie zoekt getuigen
  • 198315:52Daniel (19) vrijgelaten uit vreemdelingendetentie
  • 184421:22Tikkie -oplichter voor grootschalige fraude gearresteerd
  • 169420:42Man met bazooka opgepakt in Amsterdam
  • 163419:30The Elder Scrolls Legends krijgt geen nieuwe content meer
  • 154723:39Uitslag Ajax - Willem II
  • 153617:15Politie: 'Beeld Aidsfonds is waarschijnlijk omgewaaid'
  • 148415:59Alle rookruimtes gesloten in 2022
  • 143522:28Top of flop? Het land van FVD - Lange Frans ft. Thierry Baudet
  • 143511:48Amsterdammer een Amsterdammer noemen is propaganda volgens Baudet
  • 142907:54Oekraïne wist al eerder van blokkade door Trump
  • 122207:29Boerenprotest volgende week 'veel groter dan gedacht'
  • 116307:20Amalia is jarig!
  • 96420:31Marko over geldboete voor Ferrari: "Deze milde straf is een grap"
  • 89618:33Van Bommel: "Intern weten we het, af en toe botst en knalt dat"
  • 85516:01Kabinet wil dak- en thuislozen sneller aan woning met begeleiding helpen
  • 84210:41Jarige drugsdealer voorlopig nog niet jarig
  • 83907:35Man bewapend met mes neergeschoten in Arnhem
  • 83209:10Geminiden komen er weer aan
Font-grootte:

regelhoogte :

83 reacties

Reactiepagina:
1 2
vrijdag 5 juli 2019, 10:08 uur #1
11
Plvh
Alles moet minder en duurzamer. Niemand weet wat duurzaam precies inhoudt, maar goed. Luchtvaart is ook buiten het hele klimaatverhaal gehouden. Flauwekul natuurlijk. Het vervuilt gigantisch. Mensen gaan minder vlees eten, want goed voor het milieu. Minder met vliegtuig op vakantie helpt meer.
vrijdag 5 juli 2019, 10:09 uur #2
6
Marco275
De meeste mensen hier vinden het dus belangrijker om voor een paar euri naar Spanje te kunnen vliegen dan schone lucht ademen.
vrijdag 5 juli 2019, 10:12 uur #3
6
Marco275
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:08 schreef Plvh het volgende:
Alles moet minder en duurzamer. Niemand weet wat duurzaam precies inhoudt, maar goed. Luchtvaart is ook buiten het hele klimaatverhaal gehouden. Flauwekul natuurlijk. Het vervuilt gigantisch. Mensen gaan minder vlees eten, want goed voor het milieu. Minder met vliegtuig op vakantie helpt meer.
Daarbij worden er ook nog eens geen accijns geheven over kerosine waardoor er een ongelijk speelveld wordt gecreëerd en trein dus nooit kan concurreren.
vrijdag 5 juli 2019, 10:14 uur #4
2
Gokhan03
De beslissing is al genomen alleen dat vertellen ze niet openbaar. Ze zijn al begonnen met het bouwen van allerlei panden op Schiphol Rijk voor Cargo. Als ik het goed herinner willen ze KLM cargo verplaatsen naar Schiphol rijk om vervolgens daar weer een terminal te bouwen voor passagiers.
Vervolgens als ze de toestemming krijgen willen ze chartervluchten verplaatsen naar Lelystad zodat de capaciteit voor lijnvluchten en cargovluchten toe zal nemen.

Cargo is de cash cow van Schiphol. Soms zie je wel eens dat er maar enkele mensen in de vliegtuig zitten. De hele cargoruimte wordt volgetrapt met vracht dus ieder vlucht is hierdoor wel rendabel.
Bron: Ik heb destijds gewerkt bij de Cargo en afgelopen jaar mee ontwikkeld aan de automatisering van deze systemen.
vrijdag 5 juli 2019, 10:16 uur #5
1
nietzeuren
Treinen en autobussen gebruiken ook energie. Doen alsof die klimaatneutraal rondrijden is struisvogelpolitiek.
vrijdag 5 juli 2019, 10:19 uur #6
4
foton
__--*--__
Groei mag, maar ik zou wel graag zien dat de kosten qua accijns en dergelijke meer in verhouding zouden zijn met andere vervoersvormen. Auto's, schepen en bussen betalen brandstofaccijns, op de elektriciteit van treinen zit accijns, dus op kerosine ook gewoon invoeren.
vrijdag 5 juli 2019, 10:20 uur #7
4
foton
__--*--__
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:09 schreef Marco275 het volgende:
De meeste mensen hier vinden het dus belangrijker om voor een paar euri naar Spanje te kunnen vliegen dan schone lucht ademen.
Correctie: ze vinden het belangrijker om goedkoop te kunnen vliegen, dan dat Amsterdammers schone lucht in ademen. B-)
vrijdag 5 juli 2019, 10:22 uur #8
3
Dauthi
Progressive
Laat schiphol lekker in zee groeien.
300.000 mensen ervaren overlast, en in de haarlemmermeer kan je dan 100.000 woningen kwijt..
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
vrijdag 5 juli 2019, 10:23 uur #9
0
T-zooi
faith from space
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:09 schreef Marco275 het volgende:
De meeste mensen hier vinden het dus belangrijker om voor een paar euri naar Spanje te kunnen vliegen dan schone lucht ademen.
Ademen we geen schone lucht in dit stukje land?
vrijdag 5 juli 2019, 10:24 uur #10
1
hebikweer
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:19 schreef foton het volgende:
Groei mag, maar ik zou wel graag zien dat de kosten qua accijns en dergelijke meer in verhouding zouden zijn met andere vervoersvormen. Auto's, schepen en bussen betalen brandstofaccijns, op de elektriciteit van treinen zit accijns, dus op kerosine ook gewoon invoeren.
Ontstaat met het heffen van accijns op kerosine dan niet het verschijnsel dat vliegtuigmaatschappijen dan kiezen om de Nederlandse vliegvelden (er zijn er meer dan Schiphol) te vermijden en kiezen voor vliegvelden in Belgie en Duitsland om te tanken? Laat de passagiers dan ook daarnaar toe reizen.

Joh, de mensheid zit toch al in een klimaatmatrix vast, waar we volgens mij nagenoeg niet uitkomen. Elke tot nu toe bedachte oplossing, brengt op een andere manier weer nadelen mee. Dus maakt het volgens mij niet meer uit of Schiphol wel of niet groeit.
vrijdag 5 juli 2019, 10:24 uur #11
1
nietzeuren
Schiphol moet blijven en groeien. De spil van de economie van Nederland.
vrijdag 5 juli 2019, 10:24 uur #12
6
Multani
Schiphol had nooit zo groot mogen worden, de luchtvaartsector moet veel zwaarder belast worden voor de milieuschade die ze veroorzaken. Dan heb ik het niet alleen over de CO2 uitstoot, ook bv de geluidsoverlast is enorm.
Shine on forever, shine on, benevolent sun
vrijdag 5 juli 2019, 10:25 uur #13
5
Dauthi
Progressive
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:19 schreef foton het volgende:
Groei mag, maar ik zou wel graag zien dat de kosten qua accijns en dergelijke meer in verhouding zouden zijn met andere vervoersvormen. Auto's, schepen en bussen betalen brandstofaccijns, op de elektriciteit van treinen zit accijns, dus op kerosine ook gewoon invoeren.
Schepen betalen geen accijns.
En ze varen op de meest smerige goedkope en vervuilende dieselfabricaat dat uit de kraker komt.
Daarbij is de vervuiling van supertankers zo groot, dat de 16 grootste supertankers evenveel vervuilen als alle auto's op aarde!
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
vrijdag 5 juli 2019, 10:25 uur #14
1
hebikweer
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:20 schreef foton het volgende:

[..]

Correctie: ze vinden het belangrijker om goedkoop te kunnen vliegen, dan dat Amsterdammers schone lucht in ademen. B-)
Vooral Rotterdammers vinden dat? ;)
vrijdag 5 juli 2019, 10:26 uur #15
0
foton
__--*--__
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:24 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Ontstaat met het heffen van accijns op kerosine dan niet het verschijnsel dat vliegtuigmaatschappijen dan kiezen om de Nederlandse vliegvelden (er zijn er meer dan Schiphol) te vermijden en kiezen voor vliegvelden in Belgie en Duitsland om te tanken? Laat de passagiers dan ook daarnaar toe reizen.

Joh, de mensheid zit toch al in een klimaatmatrix vast, waar we volgens mij nagenoeg niet uitkomen. Elke tot nu toe bedachte oplossing, brengt op een andere manier weer nadelen mee. Dus maakt het volgens mij niet meer uit of Schiphol wel of niet groeit.
Ik ben er dan ook heel erg voor om dat soort dingen op EU niveau te regelen.
Zouden ze met autobelastingen ook moeten doen.
vrijdag 5 juli 2019, 10:26 uur #16
3
Dauthi
Progressive
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:24 schreef nietzeuren het volgende:
Schiphol moet blijven en groeien. De spil van de economie van Nederland.
70% van de Nederlandse economie is dienstverlening...
Over Handel, transport en overslag en het belang voor onze economie.wordt al decennia over gelogen.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
vrijdag 5 juli 2019, 10:29 uur #17
2
nietzeuren
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:24 schreef Multani het volgende:
Schiphol had nooit zo groot mogen worden, de luchtvaartsector moet veel zwaarder belast worden voor de milieuschade die ze veroorzaken. Dan heb ik het niet alleen over de CO2 uitstoot, ook bv de geluidsoverlast is enorm.
Hou op. Vroeger maakten de vliegtuigen veel meer herrie. Het is de laatste tientallen jaren alleen maar minder geworden.
En ik woon een paar kilometer van Schiphol af.
vrijdag 5 juli 2019, 10:31 uur #18
2
nietzeuren
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:25 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Schepen betalen geen accijns.
En ze varen op de meest smerige goedkope en vervuilende dieselfabricaat dat uit de kraker komt.
Daarbij is de vervuiling van supertankers zo groot, dat de 16 grootste supertankers evenveel vervuilen als alle auto's op aarde!
Sterker nog, ze verdienen bij om chemisch afval dat in de stookolie bijgemengd wordt te verstoken.
vrijdag 5 juli 2019, 10:31 uur #19
0
hebikweer
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:26 schreef foton het volgende:

[..]

Ik ben er dan ook heel erg voor om dat soort dingen op EU niveau te regelen.
Zouden ze met autobelastingen ook moeten doen.
Ben ik met je eens. Het is verbazingwekkend dat sommige dingen wel op EU niveau worden geregeld en andere dingen weer niet. Denk bij dat laatste aan bijvoorbeeld inderdaad accijns op brandstof, pensioenleeftijd, verplicht van het gas af, enz.
vrijdag 5 juli 2019, 10:32 uur #20
0
Multani
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:29 schreef nietzeuren het volgende:

[..]

Hou op. Vroeger maakten de vliegtuigen veel meer herrie. Het is de laatste tientallen jaren alleen maar minder geworden.
En ik woon een paar kilometer van Schiphol af.
Oftewel, zoals ik al zei: Schiphol had nooit zo groot mogen worden. Decennialang mensen lastig gevallen met hun geluidsoverlast en pas de laatste jaren doen ze er iets aan. Mijn oma woont er ook vrij dichtbij en als je dat vergelijkt met mijn kant van het land dan is het daar echt een herrie.

Edit: als je mij niet gelooft: https://www.ad.nl/economi(...)an-gedacht~ac0ede4a/
Shine on forever, shine on, benevolent sun
vrijdag 5 juli 2019, 10:33 uur #21
0
nietzeuren
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:26 schreef Dauthi het volgende:

[..]

70% van de Nederlandse economie is dienstverlening...
Over Handel, transport en overslag en het belang voor onze economie.wordt al decennia over gelogen.
Die dienstverlening waar je het over hebt is intern in NL. Die andere factor is internationale handel. Daar komt ons geld binnen.
vrijdag 5 juli 2019, 10:33 uur #22
2
Pomerol_Village
Woon mijn hele leven al in Amsterdam en zelfs 20 jaar gewoond direct onder de toen drukste aanvliegroute van Schiphol. Nooit problemen gehad. Je wenst eraan en hoort de vliegtuigen niet meer. Als je graag "schone" lucht wil, ga dan lekker de provincie in. Daarbij zijn het voornamelijk mensen van buitenaf (import) die lopen te klagen. Echte Amsterdammers hebben wel andere zaken om over te klagen, dan over Schiphol. Kortom; lekker groeien met die handel.
vrijdag 5 juli 2019, 10:36 uur #23
1
Dauthi
Progressive
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:33 schreef nietzeuren het volgende:

[..]
Die dienstverlening waar je het over hebt is intern in NL. Die andere factor is internationale handel. Daar komt ons geld binnen.
_O-|:(:|W

Je zal je koffie misschien nog niet gedronken hebben...
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
vrijdag 5 juli 2019, 10:37 uur #24
2
The_stranger
Wibble...
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:14 schreef Gokhan03 het volgende:
Cargo is de cash cow van Schiphol. Soms zie je wel eens dat er maar enkele mensen in de vliegtuig zitten. De hele cargoruimte wordt volgetrapt met vracht dus ieder vlucht is hierdoor wel rendabel.
Bron: Ik heb destijds gewerkt bij de Cargo en afgelopen jaar mee ontwikkeld aan de automatisering van deze systemen.
Cargo is bij lange na niet de cashcow die je zegt dat het is.
Zeker op Schiphol valt het reuze tegen en cargo in een passagiersvliegtuig is eerder opvulling dan cashcow.

In de KLM groep zitten vliegtuigen gemiddeld boven de 85% vol, een half vol vliegtuig is ook met cargo niet meer rendabel te krijgen.

Specifieke vrachtvliegtuigen een de 747 combi toestellen zijn een ander verhaal uiteraard, maar die laatste verdwijnen binnenkort.

quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:32 schreef Multani het volgende:

[..]
Oftewel, zoals ik al zei: Schiphol had nooit zo groot mogen worden. Decennialang mensen lastig gevallen met hun geluidsoverlast en pas de laatste jaren doen ze er iets aan. Mijn oma woont er ook vrij dichtbij en als je dat vergelijkt met mijn kant van het land dan is het daar echt een herrie.

Edit: als je mij niet gelooft: https://www.ad.nl/economi(...)an-gedacht~ac0ede4a/
De gemeentes hadden nooit zoveel woningen dicht bij Schiphol moeten bouwen de afgelopen 30 jaar. Zelfs nu staan er grote projecten op de agenda waardoor, ook bij geen groei, de overlast voor met mensen zal toenemen.

Je oma zal mogelijk, afhankelijk van wanneer ze er is gaan wonen, nog een klein punt hebben, maar als je er minder dan 30 jaar woont, is het toch echt je eigen schuld.

quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:26 schreef Dauthi het volgende:

[..]

70% van de Nederlandse economie is dienstverlening...
Over Handel, transport en overslag en het belang voor onze economie.wordt al decennia over gelogen.
En wat als die diensten van bedrijven komen die kiezen voor ons land vanwege de bereikbaarheid?

[ Bericht gewijzigd door The_stranger op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:43 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
vrijdag 5 juli 2019, 11:02 uur #25
0
Dauthi
Progressive
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:37 schreef The_stranger het volgende:

[..]
Cargo is bij lange na niet de cashcow die je zegt dat het is.
Zeker op Schiphol valt het reuze tegen en cargo in een passagiersvliegtuig is eerder opvulling dan cashcow.

In de KLM groep zitten vliegtuigen gemiddeld boven de 85% vol, een half vol vliegtuig is ook met cargo niet meer rendabel te krijgen.

Specifieke vrachtvliegtuigen een de 747 combi toestellen zijn een ander verhaal uiteraard, maar die laatste verdwijnen binnenkort.


[..]
De gemeentes hadden nooit zoveel woningen dicht bij Schiphol moeten bouwen de afgelopen 30 jaar. Zelfs nu staan er grote projecten op de agenda waardoor, ook bij geen groei, de overlast voor met mensen zal toenemen.

Je oma zal mogelijk, afhankelijk van wanneer ze er is gaan wonen, nog een klein punt hebben, maar als je er minder dan 30 jaar woont, is het toch echt je eigen schuld.


[..]
En wat als die diensten van bedrijven komen die kiezen voor ons land vanwege de bereikbaarheid?
Men ervaart inmiddels al overlast in Leiden en Den Haag.
Met een schiphol in zee zal de bereikbaarheid er niet minder om worden. En de leefbaarheid van de randstad zal significant verbeteren.

Het is een win-win voor iedereen, alleen zal de overheid dan de gevreesde poeplap moeten trekken voor een lange termijnproject, en dat durven ze niet. Het mag vooral niet teveel kosten.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
vrijdag 5 juli 2019, 11:03 uur #26
2
Moonlith
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:09 schreef Marco275 het volgende:
De meeste mensen hier vinden het dus belangrijker om voor een paar euri naar Spanje te kunnen vliegen dan schone lucht ademen.
Als je schone lucht wilt ademen moet je geen kinderen nemen.
vrijdag 5 juli 2019, 11:08 uur #27
1
PreacherFromHell
Tja....
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:23 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Ademen we geen schone lucht in dit stukje land?
Hoe moet ik dat weten?
Ik mijd Amsterdam als de ziekte.

Wat een triest stuk wasteland is dat toch.
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
vrijdag 5 juli 2019, 11:15 uur #28
1
woessie
Rond een doos dansen
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:09 schreef Marco275 het volgende:
De meeste mensen hier vinden het dus belangrijker om voor een paar euri naar Spanje te kunnen vliegen dan schone lucht ademen.
dan moeten ze benzine maar minder belasten. Je kunt je geld maar 1 keer uitgeven. Met de auto op vakantie gaan is duur.
Rond een doos dansen
In Mekka
Dat is pas leuk
vrijdag 5 juli 2019, 11:15 uur #29
0
Resistor
Huh?
Mag groeien, maar dan wel met de voorwaarde dat het een begin- of eindpunt is, en geen overstappunt (of in ieder geval overstappen minder aantrekkelijk maken). En belasting op kerosine invoeren.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
vrijdag 5 juli 2019, 11:33 uur #30
2
ConnerJohn
Alleen linkse fantasten en omwonenden zullen tegen zijn. Koop/huur je een huis in de buurt van Schiphol, dat naar verhouding goedkoper is vanwege de aanvliegroutes, er gaan wonen en dan proberen die vliegen uit de lucht te krijgen vanwege het lawaai..
vrijdag 5 juli 2019, 11:41 uur #31
1
cervena
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:33 schreef ConnerJohn het volgende:
Alleen linkse fantasten en omwonenden zullen tegen zijn. Koop/huur je een huis in de buurt van Schiphol, dat naar verhouding goedkoper is vanwege de aanvliegroutes, er gaan wonen en dan proberen die vliegen uit de lucht te krijgen vanwege het lawaai..
En de mensen die er al al 50 jaar of langer wonen?
vrijdag 5 juli 2019, 11:44 uur #32
1
ConnerJohn
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:41 schreef cervena het volgende:

[..]


En de mensen die er al al 50 jaar of langer wonen?
Ja ja, er zijn altijd een paar uitzonderingen. Maar als je er al 50 jaar woont denk ik niet dat je er nog last van gaat hebben. Dan heb je meerdere hoogconjunctuur periodes meegemaakt om je huis met winst te verkopen als je er zo aan irriteerde.
vrijdag 5 juli 2019, 11:50 uur #33
2
cervena
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:44 schreef ConnerJohn het volgende:

[..]


Ja ja, er zijn altijd een paar uitzonderingen. Maar als je er al 50 jaar woont denk ik niet dat je er nog last van gaat hebben. Dan heb je meerdere hoogconjunctuur periodes meegemaakt om je huis met winst te verkopen als je er zo aan irriteerde.
Haha wat een belachelijke opmerking _O-

Weet je hoe Schiphol is gegroeid de afgelopen jaren alleen al? Daar viel voor de bewoners daar amper op te anticiperen. Dus dan komen er van die herriekisten moeten zij maar oprotten uit hun woning en als ze dat niet willen zijn het 'hysterische linksen', of milieutuig of weet ik veel wat. Ja lekker makkelijk he als je daar zelf niet woont en er geen last van hebt.

Pleur op met dat Schiphol met al dat kutvolk dat voor 30 euro naar Spanje wil vliegen ten koste van alles en iedereen.

Bouw lekker een luchthaven ergens op de Noordzee waar niemand er last van heeft en verviervoudig de tarieven in heel Europa voor vliegtickets om het te bekostigen.

Vroeger was vliegen tenminste nog voor de hoogopgeleide goed betaalde mens, nu loopt heel de luchthaven en zit ieder vliegtuig vol met vatsige tokkies die ook nog wel 30 euro op kunnen hoesten :')
vrijdag 5 juli 2019, 11:56 uur #34
1
Chandler
prof. dislecticus
Nee, lekker verplaatsen naar zee.. ;-)
taal voutjes zijn onderdel van mijn leeven.
up up down down left right left right B A en dan heb je courier!!!! grrr
vrijdag 5 juli 2019, 12:03 uur #35
0
TigerXtrm
Cheesecake Apocalypse
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:22 schreef Dauthi het volgende:
Laat schiphol lekker in zee groeien.
300.000 mensen ervaren overlast, en in de haarlemmermeer kan je dan 100.000 woningen kwijt..
Kost dat? Eilandje opspuiten, een heel vliegveld bouwen, trein/metro verbinding verlengen over de Noordzee, snelwegverbinding aanleggen, oude vliegveld afbreken, grond saneren, nieuwe woningen bouwen...

Zijn we al met al een tiental, zo niet honderdtal miljarden verder. Goed plan :')
vrijdag 5 juli 2019, 12:10 uur #36
0
Psychopaatje
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:50 schreef cervena het volgende:

[..]


Haha wat een belachelijke opmerking _O-

Weet je hoe Schiphol is gegroeid de afgelopen jaren alleen al? Daar viel voor de bewoners daar amper op te anticiperen. Dus dan komen er van die herriekisten moeten zij maar oprotten uit hun woning en als ze dat niet willen zijn het 'hysterische linksen', of milieutuig of weet ik veel wat. Ja lekker makkelijk he als je daar zelf niet woont en er geen last van hebt.

Pleur op met dat Schiphol met al dat kutvolk dat voor 30 euro naar Spanje wil vliegen ten koste van alles en iedereen.

Bouw lekker een luchthaven ergens op de Noordzee waar niemand er last van heeft en verviervoudig de tarieven in heel Europa voor vliegtickets om het te bekostigen.

Vroeger was vliegen tenminste nog voor de hoogopgeleide goed betaalde mens, nu loopt heel de luchthaven en zit ieder vliegtuig vol met vatsige tokkies die ook nog wel 30 euro op kunnen hoesten :')
jij generaliseert anders net zo hard.

Beetje sneue reactie ook.

De eerste ticket van 30 euro moet ik sowieso nog tegenkomen. Ja het is mogelijk, i know, maar dan wel op tijden en zonder (hand) baggage stoelkeuze etc etc.
Hier had ook iets nuttigs kunnen staan.
vrijdag 5 juli 2019, 12:11 uur #37
0
cervena
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:03 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]


Kost dat? Eilandje opspuiten, een heel vliegveld bouwen, trein/metro verbinding verlengen over de Noordzee, snelwegverbinding aanleggen, oude vliegveld afbreken, grond saneren, nieuwe woningen bouwen...

Zijn we al met al een tiental, zo niet honderdtal miljarden verder. Goed plan :')
Dat doe je natuurlijk niet op een jaar maar over een periode van 30-40-50 jaar tijd. Als je er dan 2 miljard per jaar inpompt heb je over die tijd enorm profijt.

Dat is tenminste geld nuttig besteed ipv het te steken in fondsen tegen geluidsoverlast of aviserende organen waar mensen werken met dikke uurtarieven.

Als ze daar nu in 1990 mee waren begonnen was het nu al bijna klaar. Daarna kun je groeien zoveel je wilt, voor mij part helemaal richting UK/Denemarken toe. Misschien kun je het wel samen doen met UK zijn zij ook gelijk af van dat vreselijke Heathrow.
vrijdag 5 juli 2019, 12:15 uur #38
0
cervena
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:10 schreef Psychopaatje het volgende:

[..]
jij generaliseert anders net zo hard.

Beetje sneue reactie ook.

De eerste ticket van 30 euro moet ik sowieso nog tegenkomen. Ja het is mogelijk, i know, maar dan wel op tijden en zonder (hand) baggage stoelkeuze etc etc.
Dat is pas sinds kort ja dat ze daar weer geld voor gaan vragen. En dan ben je 50 euro kwijt nou wow! Dat is toch niet te verantwoorden die prijzen?

Ik word zo moe van dat gezeik over CO2 taks en al die andere onzinnige maatregelen. Neem nou gewoon eens maatregelen die echt werken. Wij hadden vroeger ook geen geld om te vliegen en moesten met een gare auto naar Zuid-Frankrijk rijden, was ook niks mis mee.

Maarja de overheid wil wel maatregelen nemen maar het mag de schatkist natuurlijk niks kosten want stel je voor dat die bobo ineens via Brussel vliegt ipv Amsterdam dat kunnen we niet hebben.
vrijdag 5 juli 2019, 12:24 uur #39
1
Mr.MojoRisin
Vind het altijd zo grappig dat mensen die vlakbij een vliegveld gaan wonen, gaan klagen over geluidsoverlast. En blijkbaar niet begrijpen dat een vliegveld zich wel eens kan uitbreiden.
vrijdag 5 juli 2019, 12:30 uur #40
1
stan200
Natuurlijk mag dat. Straks is heel Nederland één grote luchthaven. Dan gaan we Duitsland en Belgie annexeren en kunnen we eindelijk verder bouwen aan schiphol.
TENSLOTTE GAAT HET OM GELD, GELD, EN NOG EENS GELD. DE REST INTERESSEERT DE VVD NIET ENE REET. BLIJF VOORAL STEMMEN OP DIE ASOCIALE OP GELD BELUSTE PARTIJ.
vrijdag 5 juli 2019, 12:33 uur #41
0
woessie
Rond een doos dansen
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:41 schreef cervena het volgende:

[..]


En de mensen die er al al 50 jaar of langer wonen?
hiermee zeg je dus dat de klachten van bewoners alleen tijdelijk legitiem zijn. Die wonen er niet lang meer.
Rond een doos dansen
In Mekka
Dat is pas leuk
vrijdag 5 juli 2019, 12:34 uur #42
0
Psychopaatje
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:15 schreef cervena het volgende:

[..]


Dat is pas sinds kort ja dat ze daar weer geld voor gaan vragen. En dan ben je 50 euro kwijt nou wow! Dat is toch niet te verantwoorden die prijzen?

Ik word zo moe van dat gezeik over CO2 taks en al die andere onzinnige maatregelen. Neem nou gewoon eens maatregelen die echt werken. Wij hadden vroeger ook geen geld om te vliegen en moesten met een gare auto naar Zuid-Frankrijk rijden, was ook niks mis mee.

Maarja de overheid wil wel maatregelen nemen maar het mag de schatkist natuurlijk niks kosten want stel je voor dat die bobo ineens via Brussel vliegt ipv Amsterdam dat kunnen we niet hebben.
tsjah, ik weet niet wat slechter is, 100 auto's van Eindhoven naar Praag of een vliegtuig vol met 200 man van eindhoven naar Praag.

Wellicht dat ik dst ergens terug kan vinden hoor, maar eerlijk gezegd, ik lig er niet zo wakker van.
Hier had ook iets nuttigs kunnen staan.
vrijdag 5 juli 2019, 12:34 uur #43
4
Andros
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:03 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]


Kost dat? Eilandje opspuiten, een heel vliegveld bouwen, trein/metro verbinding verlengen over de Noordzee, snelwegverbinding aanleggen, oude vliegveld afbreken, grond saneren, nieuwe woningen bouwen...

Zijn we al met al een tiental, zo niet honderdtal miljarden verder. Goed plan :')
Hong Kong heeft dat gedaan, prima oplossing.

foto

Een van de grootste luchthavens in Azie voor een van de grootste steden daar. De stad heeft minder last van de aanvliegroutes en er is ruimte voor uitbreiding zoals ze daar intussen gedaan hebben. Derde terminal verderop op het eiland, ondergronds treintje voor de passagiers en het draait uitstekend.

Een ander probleem in Europa zijn vooral die kleine rotvluchtjes tussen pakweg Amsterdam, Brussel, Parijs, Londen, Frankfurt etc. Hier in West-Europa zitten we met veel grote steden relatief vlak bij elkaar. Met de juiste investeringen zijn die steden per HSL trein uitstekend bereikbaar, een vliegtuig wint het momenteel niet van een Thalys en met wat geluk net van de Eurostar. Toch vliegen er op al die routes dagelijks nog tientallen vluchten van hooguit 45 minuten. Haal die eruit en er is plaats voor lange afstandsvluchten waar nog geen alternatief voor is.
vrijdag 5 juli 2019, 12:41 uur #44
1
cervena
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:34 schreef Psychopaatje het volgende:

[..]
tsjah, ik weet niet wat slechter is, 100 auto's van Eindhoven naar Praag of een vliegtuig vol met 200 man van eindhoven naar Praag.

Wellicht dat ik dst ergens terug kan vinden hoor, maar eerlijk gezegd, ik lig er niet zo wakker van.
Geen idee eerlijk gezegd maar die luchthavens zijn al zo groot, Schiphol is al een stad op zich en het handelt vooral transfers af. Wat moet een klein landje als NL met zo'n mega luchthaven vraag ik me af en dan moet het nog verder groeien. Belachelijk.
vrijdag 5 juli 2019, 12:43 uur #45
0
cervena
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:34 schreef Andros het volgende:

[..]


Hong Kong heeft dat gedaan, prima oplossing.

[ afbeelding ]

Een van de grootste luchthavens in Azie voor een van de grootste steden daar. De stad heeft minder last van de aanvliegroutes en er is ruimte voor uitbreiding zoals ze daar intussen gedaan hebben. Derde terminal verderop op het eiland, ondergronds treintje voor de passagiers en het draait uitstekend.

Een ander probleem in Europa zijn vooral die kleine rotvluchtjes tussen pakweg Amsterdam, Brussel, Parijs, Londen, Frankfurt etc. Hier in West-Europa zitten we met veel grote steden relatief vlak bij elkaar. Met de juiste investeringen zijn die steden per HSL trein uitstekend bereikbaar, een vliegtuig wint het momenteel niet van een Thalys en met wat geluk net van de Eurostar. Toch vliegen er op al die routes dagelijks nog tientallen vluchten van hooguit 45 minuten. Haal die eruit en er is plaats voor lange afstandsvluchten waar nog geen alternatief voor is.
Ik weet wel dat Amsterdam < > Brussel wordt afgeschaft of inmiddels al afgeschaft is maar inderdaad dat gaat perfect met de trein.

Laatst met de Thalys van Antwerpen naar Parijs gereden, 90 minuten onderweg, perfect en geen urenlang vooraf aanwezig zijn, incheckprocedures en al dat andere geneuzel wat bij vliegen komt kijken.
vrijdag 5 juli 2019, 12:45 uur #46
0
woessie
Rond een doos dansen
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:43 schreef cervena het volgende:

[..]


Ik weet wel dat Amsterdam < > Brussel wordt afgeschaft of inmiddels al afgeschaft is maar inderdaad dat gaat perfect met de trein.

Laatst met de Thalys van Antwerpen naar Parijs gereden, 90 minuten onderweg, perfect en geen urenlang vooraf aanwezig zijn, incheckprocedures en al dat andere geneuzel wat bij vliegen komt kijken.
je hoeft niet urenlang vooraf aanwezig te zijn. Al sinds een jaar of 10?

Verder wel met je eens, de trein gaat prima voor zo'n afstand. Geen idee wat die verder verbruiken overigens.
Rond een doos dansen
In Mekka
Dat is pas leuk
vrijdag 5 juli 2019, 12:46 uur #47
0
cervena
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:34 schreef Andros het volgende:

[..]


Hong Kong heeft dat gedaan, prima oplossing.

[ afbeelding ]

Een van de grootste luchthavens in Azie voor een van de grootste steden daar. De stad heeft minder last van de aanvliegroutes en er is ruimte voor uitbreiding zoals ze daar intussen gedaan hebben. Derde terminal verderop op het eiland, ondergronds treintje voor de passagiers en het draait uitstekend.

Een ander probleem in Europa zijn vooral die kleine rotvluchtjes tussen pakweg Amsterdam, Brussel, Parijs, Londen, Frankfurt etc. Hier in West-Europa zitten we met veel grote steden relatief vlak bij elkaar. Met de juiste investeringen zijn die steden per HSL trein uitstekend bereikbaar, een vliegtuig wint het momenteel niet van een Thalys en met wat geluk net van de Eurostar. Toch vliegen er op al die routes dagelijks nog tientallen vluchten van hooguit 45 minuten. Haal die eruit en er is plaats voor lange afstandsvluchten waar nog geen alternatief voor is.
Geweldige oplossing idd en ik zeg al doe dat evt. samen met andere landen in de omgeving, Belgie, Scandinavie, Engeland etc.
vrijdag 5 juli 2019, 12:46 uur #48
0
Hi_flyer
MGTOW-light
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:12 schreef Marco275 het volgende:

[..]
Daarbij worden er ook nog eens geen accijns geheven over kerosine waardoor er een ongelijk speelveld wordt gecreëerd en trein dus nooit kan concurreren.
De oplossing is dus treinen op kerosine ;)
vrijdag 5 juli 2019, 12:48 uur #49
1
cervena
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:45 schreef woessie het volgende:

[..]
je hoeft niet urenlang vooraf aanwezig te zijn. Al sinds een jaar of 10?

Verder wel met je eens, de trein gaat prima voor zo'n afstand. Geen idee wat die verder verbruiken overigens.
Naja, voor je eigen gemoedsrust ben ik toch altijd 2 uur vooraf aanwezig, heb weleens minder tijd genomen en toen file gehad bij de controle en daardoor m'n vliegtuig bijna gemist. Trein spring je toch zo in en het reist een stuk relaxer vind ik. Zeker op de Thalys met een barretje, gratis wifi etc.
vrijdag 5 juli 2019, 12:56 uur #50
0
TigerXtrm
Cheesecake Apocalypse
quote:
Op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:34 schreef Andros het volgende:

[..]


Hong Kong heeft dat gedaan, prima oplossing.

[ afbeelding ]

Een van de grootste luchthavens in Azie voor een van de grootste steden daar. De stad heeft minder last van de aanvliegroutes en er is ruimte voor uitbreiding zoals ze daar intussen gedaan hebben. Derde terminal verderop op het eiland, ondergronds treintje voor de passagiers en het draait uitstekend.

Een ander probleem in Europa zijn vooral die kleine rotvluchtjes tussen pakweg Amsterdam, Brussel, Parijs, Londen, Frankfurt etc. Hier in West-Europa zitten we met veel grote steden relatief vlak bij elkaar. Met de juiste investeringen zijn die steden per HSL trein uitstekend bereikbaar, een vliegtuig wint het momenteel niet van een Thalys en met wat geluk net van de Eurostar. Toch vliegen er op al die routes dagelijks nog tientallen vluchten van hooguit 45 minuten. Haal die eruit en er is plaats voor lange afstandsvluchten waar nog geen alternatief voor is.
Ik zou het ook een geweldige oplossing vinden, maar dat neemt niet weg dat het een gigantisch duur project is en ons landje en economie wel even iets kleiner zijn dan die van Hong Kong/China, terwijl we wel een vliegveld van vergelijkbaar formaat nodig hebben. Dus de investering is voor ons relatief gezien veel hoger. Daarbij komt dat dit geld toch ergens vandaan moet komen en de politiek gaat niet heel happig zijn om een plan van honderden miljarden goed te keuren dat zichzelf niet (snel) gaat terugverdienen.

Technisch is het prima haalbaar, maar politiek en financieel gezien gewoon een stuk lastiger. Zeker met een project als de Noord-Zuidlijn nog vers in het geheugen en hoe gigantisch dat wel niet uit de hand liep.
Reactiepagina:
1 2
avatar Reageer zelf

Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken

Inloggen
Voorwaarden
Ik accepteer de voorwaarden.
Laatste reviews en specials
review
Age of Empires II: Definitive Edition
review
Death Stranding
review
Blu-ray: Fast & Furious: Hobbs & Shaw
review
Ring Fit Adventure
review
CD: Robbie Williams - The Christmas Present
special
Fun met Funda #174 - Terug in de tijd met Café de Veehandel
Sponsors hosted by True
Algemene Voorwaarden | Privacy Policy | Cookievoorkeuren
Volg ons
©FOK.nl e.a.