Goeiemoggel-reclame wint Gouden Loeki

Gouden LoekiKPN heeft de Gouden Loeki 2007 gewonnen, de publieksprijs voor de beste, leukste of origineelste commercial van het jaar. De commercial, waarin een visboer dringend 5 kilo inktvis nodig heeft, kreeg net iets meer stemmen dan de reclame van Unox met Jan Vayne.

Ster-directrice Arian Buurman reikte de prijs in een live tv-uitzending uit aan de makers van de populaire reclame. Kijkers konden tijdens de uitzending bellen of sms'en op hun favoriete reclame, waarmee ze ook nog eens het goede doel van 3FM Serious Request steunden. Reinout Oerlemans presenteerde de uitzending. Vorig jaar won Centraal Beheer met de commercial acupunctuur.

De reclame heeft gezorgd voor een ware hype. Mensen begroeten elkaar met 'goeiemoggel' en bestellen maar al te graag 5 kiklo inktvip bij de visboer. Zo is de reclame ook al omgetoverd tot carnavalskraker, en heeft het zelfs voor een ruzie gezorgd in een café. Een cafégast verstond goeiemoggel verkeerd en dacht dat hij voor mongool werd uitgescholden.


De winnende reclame van KPN
Bron: Gouden Loeki 2007 (tv-uitzending)